reklama

Prečo nosím oblek?

Mnohí ma poznajú ani nie tak po mene, ako z videnia, pretože často nosím oblek. Jedni sa z toho smejú, druhým to nevadí, ďalším je to jedno...Ale tak či onak sa mnohí pýtajú, prečo vlastne nosím oblek, klobúk, ... ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)

Moje tajomstvo kravaty a motýlika jednoducho spočíva v tom, že sa mi to jednak páči a dokonca sa v tom aj cítim dobre a pohodlne. Mnohí muži neradi nosia oblek. A sú aj takí, ktorí keď sa už prekonajú a dajú na seba sako, nedajú si kravatu, lebo tú akoby už nemohli zniesť vôbec. 

Mňa kravata neškrtí, nezavadzia, veď podstatné je, aby mal človek košeľu s dobrým golierom. Keď mám košeľu, na ktorej si bez nejakej nepríjemnosti a bez problémov môžem zapnúť gombík na golieri, tak ma nebude škrtiť ani kravata, ani motýlik. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už ako malému chlapcovi sa mi páčilo, keď som videl chlapa v obleku a ženu v pekných šatoch. Mám rád aj formálnosť, aj obradnosť a všeobecne dôstojnosť a vznešenosť. Tieto veci sú spájané so slušnosťou, ktorú si ja obzvlášť vážim. Jednoducho mám rád glanc, noblesnosť .... 

Patrím k obdivovateľom dvadsiatych rokov, kedy bol oblek ešte stále nosený skoro každým. Teraz je v móde skôr športové obliekanie respektíve obliekanie sa podľa nejakého hudobného či ideologického štýlu. Ja ostanem obleku vždy verný, a keď si ho aj raz za čas nedám, neznamená to, že som ho "zavesil na klinec". 

Keby bolo podľa mojej mamy alebo starkej, tak nosím rifle, tričká a neviem čo. Oblek nosím sám od seba a pre seba, mám v ňom lepší pocit a je pravda, že aj nahrádza môj výškový deficit. Je všeobecne známe, že nízki ľudia sa obliekajú lepšie, nie vždy oblek, veď lepšie môže byť aj tričko a džíny. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stretávam sa s rôznymi názormi na oblek, ale ja si stojím za svojim, pretože - to som ja. Stretol som sa aj s pár ľuďmi, čo ma zato obdivujú, povedali mi, že ma obdivujú za to, že dokážem ísť proti prúdu, že sa nenechám strhnúť masou. Pravdaže sa nájdu aj posmeškári a iní, ale skôr je na smiech, keď niekto chodí špinavý, než keď nechodí oblečený podľa najnovších trendov. Veď v súčasnosti je v móde mnoho štýlov, ale oblek akosi viac vytŕča z radu. 

No nech sa vraví kto chce, čo chce, oblek sa stal neodlučiteľnou súčasťou môjho života. Je aj vyjadrením toho, že mám umelecké vlohy ( hudobné, literárne a výtvarné). A na záver citát s filmu AMADEUS: ,,Komu sa to nelíbí, ať si prdel políbí!"

Branislav Oreška

Branislav Oreška

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorého si na ulici všimnete aj napriek tomu, že som nízky, lebo nosievam oblek a klobúk, čo je v tejto dobe ojedinelé. Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoVieraUmeniePrírodaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu